Bla bla bla

ÅH! Vilken skitdag rent ut sagt. Jag försov mig, gjorde ingenting vettigt i skolan och måste plugga hela kvällen. På köpet är det kallt och mörkt oxå..
 
Imorgon är det Svenskaprov på morgonen och Naturkunskapsprov på eftermiddagen. Skoj! Hoppas dock att jag får reda på Samhällskunskapsprovet imorn, kändes helt okej när jag skrev det i alla fall.
 
Aja, nu måste jag plocka fram alla tusentals dokument vi skrivit på svenskan, och fundera ut vilket av dom jag borde läsa lite extra. 

Nästa: Halmstad


Du är guld

Det är guld värt att ligga bredvid någon man tycker om så obeskrivligt mycket. Höra honom somna, se honom ligga så fin bredvid en. Just nu ser Fredde väldigt trygg ut. Jämte honom ligger lilla jag. Så galet osäker och obekväm i den jobbiga dimman av orostankarna. Fy, usch. 
 
Sen kryper jag lite närmre. Ligger nära. Lyssnar på hjärtslag, andas i samma takt som den där sovande klumpen.
 
Och plötsligt hittar jag tryggheten i allt det där otrygga. 
 
 

Sovmorgon, slö och film

Ligger i sängen just nu och ska strax kolla på film. Fredrik spelar nått trevligt spel där man ska ha ihjäl varandra. Vad annars lixom? Kramas? Jaja..
 
Dagen har varit "OK". Sov länge och tog sen bussen in till Svalöv. Mötte Fredrik efter en stund och vi åkte hem till Mattias för dom skulle fixa nått grejs till hans dator. Sen åkte vi hem och jag gick ut och fotade. Fredde vände tillbaka till Mattias och var borta i flera timmar. Under tiden spelade jag sims. Sjukt bra sysselsättning, tankarna hinner inte ifatt. 
 
Andra saker som är bra när tankarna slår rot i en:
 
 Sims - man har fullt upp med andras liv och kan göra "dEt PeRfEkTa LiVeT". Awesome
 Att fotografera - själv blir jag förbannad för att det inte blir bra. hellre frustration än ångest.
 Titta på film - funkar bara om man verkligen tänker på filmen. Annars både missar man handligen i filmen och blir på köpet ledsen, arg eller deppig p.g.a sina tankar.
 
Nu ska jag göra det sistnämnda, dags att se TED! :)
 

 

Att ha ångest

 
Ibland vill jag lägga mig ner och ge upp - men jag är inte sån, jag tänker inte ge upp. Man kan ju inte bara lägga sig ner och dö?
 
Varför tänker jag att det är OK att andra är nybörjare? Att andra "bara" får C på ett prov, men jag strävar efter ett A även om det kanske inte ens är möjligt i alla ämnen?
 
Varför ställer jag inga orimliga krav på andra, men har massor på mig själv? Varför i helvete tror jag att jag måste vara någon slags superwoman? Kanske för att jag tror att jag inte duger annars.
 
Men varför tänker jag så? Ingen har ju sagt att jag inte duger, snarare tvärt om. Att jag borde varva ner, vara snällare mot mig själv.
 
Men varför går inte det då? Jo, för då tycker jag att jag ger upp. Men jag är ju inte sån.
 
Sofia 

 
 
 

Nya älsklingen

Gamla till vänster och nya till höger! Provkör imorgon. Godnatt :)


Fotografisk bild

Hejsan!
 
Jag borde egentligen duscha och gå och lägga mig, men jag har en PowerPoint att göra... tills imorgon... första lektionen... bra där Sofia! Nej men det går säkert bra, det är till det individuella valet. Jag har Fotografisk Bild och nu hade vi tydligen fått en uppgift där vi skulle välja ut några av de bilder vi tagit under kursens gång. Sedan ska man berätta om man redigerat dem, hur och varför. 
 
Jag vet inte riktigt vilka jag ska ta med, men den nedan tror jag i alla fall hamnar där. Det roliga är att jag inte har redigerat en enda bild, inte fotat hemma (jo med iPhonen) och inte är nöjd med någon bild. Jaja, får la stå ut med att va sämst i klassen, haha.
 

Rubrik

Ska alldeles strax sova. Ligger i sängen och myser med vovvis. Varit uppe sen halv 6 (!!) och är helt slut nu. Imorgon blir det jobb och så får vi hoppas på att det inte regnar. Godnatt!


Ett halvår med hund.

Igår (5/11) var det exakt ett halvår sedan jag hämtade Kimi :) på detta halvår har jag lärt mig att en hunds kärlel verkligen är villkorslös, men även massor av annat! Exempelvis:

• att vissla VÄLDIGT högt och starkt

• att torka spyor när vovvis mår dåligt

• att gå upp kl 6 och rasta hunden även om min hjärna fortfarande sover

• att alltid ligga steget före

• att det är underbart med en viftande svans när man kommer hem

• att kärleken inte behöver uttryckas i ord, handlingar räcker

• att hunden verkligen är människans bästa vän. ❤


Ångesten slingrar sig runt en

Jag har nog alltid varit som en liten tvättsvamp. Jag suger åt mig info enkelt och att lyssna är inga som helst problem för mig. På gott och ont.

Att vara lyhörd, lättlärd etc. är faktiskt inte alltid lika bra som det låter. Jo, visst, det är sant att jag inte behöver plugga ett skit i ett enda ämne utan jag får ett godkänt ändå. Jag tar in saker så himla enkelt. Asbra! Javisst, att komma ihåg ett textstycke detaljerat är la kanon.

Men är det lika kul att komma ihåg den där blicken i korridoren?

Är det lika kul att övertolka och analysera allt folk säger?

Tror du det är roligt att aldrig vara tillfredsställd? Att alltid känna pressen?

Hur mycket jag än tar in känner jag att om det var enkelt måste jag anstränga mig mer. Jag vill va superwoman. SupersnällaSilverSofia.

"Kunde du lära dig allt på E-nivå kan du la klara C-nivån utan problem? När du kan den är det bara att ta itu med A-delen. Sen kan du sova."

Nu måste jag sluta. Annars tror jag ångesten kväver mig.


Lovet är över

Ååh vad detta lovet har varit mysigt! Jag åkte till Fredde förra fredagen och så var vi hos honom till i tisdags, det var supermysigt. Mellan tisdag och fredag var vi här hos mig och så åkte vi tillbaka till Skåne en sväng nu över helgen, jag kom nyss hem och känner bara att jag gärna hade haft en vecka till med lov!

Egentligen har vi inte gjort något speciellt mer än varit ute, myst med katter och hundar, kollat på film både själva och med Carolina. Men det gör lixom ingenting för det är så himla kul att ses.

Nu ska jag äta och sen måste jag ut med hunden en sväng. När vi varit ute får det vara bra för idag. Blir antagligen film och vovve-gos i sängen som avslut på detta underbara lov!