Gammalt utkast;

"Varför förstår ingen hur otroligt ont det gör? Hur det vrider om hela hjärtat på en. Ens inre skriker "SE MIG! HÖR MIG!"men det yttre visar ingenting. Inga tecken alls på att man vill ha hjälp."
 
Så skrev jag för ett tag sen, men av någon anledning publicerades det aldrig. Exakt så känner jag idag. I måndags fick jag en akut-tid hos min kurator. Ibland känns det som att hela världen läggs på ens axlar, fast å andra sidan känns det som att ingen i hela världen ens vet att man existerar. Vad gör man? Jag känner att jag sökt hjälp, jag gick på UPM en gång i veckan hela hösten. Samtidigt gick jag till kuratorn en gång i veckan. Samtidigt pratade jag med mamma om saken nästan varje dag. Samtidigt pratade jag med Fredrik varje dag, om allt. Det hjälpte, det gjorde det. Jag mådde bättre. Ett tag.
 
17 år gammal. Jag är inte ens 18 än. Jag har hela livet framför mig. Men jag har ingen lust. Jag vill inte dö, nej. Det har jag inga vidare planer på. Kom igen om 70 år med den frågan lixom. Men jag har ingen större lust att ha det så här heller, jag vill inte leva som jag gör. Jag känner mig så total-ensam. Fyfan vad det är hemskt. Jag är 17 år och har tappat suget på att leva. Hur fel är inte den meningen? Men det är ju så det är, trots det vågar jag inte säga det till någon.
 
Jag vågar inte berätta. Vågar inte säga "jag vill inte leva om det här är vad det innebär" för jag är så sjukt rädd för konsekvenserna. Det känns som att folk har det 1000 gånger värre, det känns som att jag inte får må dåligt för en sån skitsak som att jag känner mig ensam och har äckliga panikångestattacker när jag väntar på bussen till skolan.

♕ Evah - En av Karlstads största bloggar

Vad tråkigt att höra att du mår dåligt. :/ Men även om det känns svart och mörkt nu, så lovar jag dig att det kommer bli bättre. Du är ung, du har hela livet på dig. Stay strong. <3

Svar: Ja inte är det roligt inte :/ Vi får hålla tummarna, jag kämpar vidare! Stor kram på dig <3
Sofisen

2013-03-22 @ 13:57:02
URL: http://Evaaaahs.se
♕ emma.

känner ungefär samma sak. det suger. och nej du får känna såhär trots att det finns folk som har det värre kanske. du är ju huvudpersonen i ditt eget liv och då kan man inte jämföra problem.
visste inte ens att du bloggade här, så tur att du kommenterade min blogg. kram.

Svar: Ja.. det suger. Ska äntligen få en förändring snart hoppas jag! Vi får hålla tummarna och se hur det går...Att du inte visste det är inte så konstigt, har inte skyltat med denna bloggen som med den förra. Just för att inlägg som detta finns.
Ta hand om dig Emma! Kram!
Sofisen

2013-03-31 @ 13:53:05
URL: http://emmalottaa.blogg.se
♕ Anonym

hallå där! Jag lottar ut valfritt mobiltilbehör på bloggen och om du är intresserad får du mer än gärna delta :) direkt länk: http://marcuswoxther.myshowroom.se/2013/04/09/tavling-vinn-mobiltillbehor/#comment

ber om ursäkt om du inte gilla denna typen av kommentarer, ha det gött!

2013-04-09 @ 20:35:23



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR